Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

duminică, 13 ianuarie 2008

# Bury My Heart At Wounded Knee

Eh, cum e omul!
Acum vreo 6 luni am citit pe undeva ca indienii Sioux vor sa-si proclame independenta ... ca vor un stat al lor , desprins din S.U.A. Nu stiam pe ce argumente legale si-ar baza aceste aspiratii ... nu stiam ca - de exemplu - la 100 de ani de la proclamarea independentei SUA, armata americana a macelarit indieni doar pentru a le fura pamantul cu care tot statul american ii impropietarise.

Chiar prin actul fondator al acestui stat - Declaratia de Independenta - se afirma clar ca "Noi consideram aceste adevăruri a fi postulate , acela că toţi oameni sunt creaţi egali, acela că sunt dotaţi de către Creator cu anumite drepturi inalienabile şi acela că printre aceste drepturi se află şi viaţa, libertatea şi căutarea fericii." si tot aici e proclamat si dreptul omului la independenta fata de acela care-l guverneaza in mod tiranic...

Si de ce nu ar putea sa faca indienii sioux ce au facut chiar americanii?
Pai nu pot!
Bine zicea Orwel in a sa "Ferma Animalelor" :
"Toate animalele sunt egale intre ele dar unele sunt mai egale decat altele"

... in concluzie, filmul nu e numai povestea unui masacru ... prezinta si el, in felul sau, o fata hidoasa si rea a naturii umane (fara de care nu am mai fi oameni! ... dar ce am fi, de nu am fi si rai?!) ...



Merita vazut si rumegat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.