Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

joi, 5 aprilie 2012

Ars Matollia

Avem dom'le in sfarsit un premier 'ntelectual.
Inca de pe vremea cand era doar ministru de externe l-am admirat pe acest Mihai Razvan Ungureanu cu nume de cod MRU... foarte fin personaj.
Acum cica ar fi zis pe undeva ca Politica este o Arta a Moralitatii. Si cum am citit asta palma stanga m-a izbit pe frunte, sa-mi sara ochelarii, nu alta.

Auzi tu, fata, ce lectie le-a servit MRU lu' astia alu Felix ... a venit la Gadea si i-a explicat ce e aia "salutara", cica inseamna "salvatoare", fata.
Pai orice oltean stie ca salutara e actiunea pe care o facura unii atunci cand prim-ministrul il demise pe unul din Guvern!
Eu salutai, tu salutasi, el/ea saluta (subliminal, nu?) noi salutaram, voi salutarati, ei ... salutara! QED, ce puii mei!

Politica e o arta a moralitatii?
Iar trebuie sa-mi opresc palma stanga din drumul ei involuntar catre frunte ... de data asta gandindu-ma la Gandhi. O fi fost politician indianul asta care plimba capra si care prin politica non-cooperarii (o foarte buna practica si in viata de zi cu zi) i-a cam facut pe engleji sa lase India indienilor?
Nelson Invictus Mandela o fi fost si el tot politician cand le-a tras la afrikaani cu apartheidu-n cap?
Alte nume nu-mi vin in minte, dar astia doi au fost artisti, au practicat o arta a moralitatii - cel putin in povestile stiute de noi.
Daca aceea a fost politica pai atunci politicienii nostri nu numai ca nu o practica, ei au dat alte sensuri sublimei arte de a ajuns sa fie comparata ea, politica, cu o femeie usoara. Iar la noi, dupa 20 de ani de viata politica libera, comparatia este profund nedreapta ... pentru doamnele ce practica pe centura cea dintai meserie. Vai ce metafore politice imi vin in minte, demne mai degraba de Ars Amatoria a poetului nasos exilat la Constanta ori de Kama Sutra lui Vatsyayana si nu de un amarat de blog cu poze ...

Arta a moralitatii?
Poate o fi si MRU-ul asta al nostru un mic Gandhi, ori un Mandela pigmeu! Doamne-ajuta!
Dar daca mai face multe hais-cea-uri, tare mi-e ca o sa tragem concluzia ca omul acesta doct nu face altceva decat sa se imbete si sa ne imbete cu cuvinte potrivite, alese cu finete si exprimate intr-un stil olimpian. Si decat sa se murdareasca practicand arta asta pe care o crede morala mai bine ramanea la serviciul vechi, pastrandu-si solilocviile proprii pentru sine insusi. Puah ce pleonasm rafinat am enuntat - ma inspira intelectualul nostru premier, nu?!

Sau poate omul a facut un joc de cuvinte subtil?
O fi zis amoralitate?
Adica de la amor?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.