Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

luni, 6 februarie 2012

Hai piratii!

Ce-o fi dom'le cu ACTA asta de nu am putut vedea RObotzii de saptamana asta din cauza ei?




Mda...

Eu am destule carti in biblioteca. 
Pe toate le-am cumparat, deci implicit l-am platit si pe autorul lor sau pe persoana ori organizatia ce-i detine aceste drepturi.
Dar am voie sa imprumut oricui vreau oricare dintre aceste carti, nu-i asa?!
Pai acela care citeste cartea de la mine nu a platit dom'le nimic lui Umberto Eco, nici lui Dan Millman ori lui Daniel Goleman ... dar cititorul daca-mi da mie un mp3 cu o melodie a celor de la Metallica s-ar putea sa aiba probleme.
Hmmm! Eu zic ca e mare diferenta intre ce gasesti intr-o carte, daca ai timp/chef de citit si ce gasesti in 4 minute de zdranganeala. Simplific mult, stiu! Dar o fac de dragul demonstratiei, asa ca va rog sa aveti rabdare cu mine.
Deci o carte (tiparita) am voie sa o dau, un mp3 in curand nu! Un pdf?
Mai mult - sa vedeti nesimtire pe mine - pot sa ma duc sa vand cartea la un anticariat, sau direct altui doritor de citire si nu ma urmareste nimeni, nu ma pedepseste nimeni pentru asta si nici nu-l pune pe cumparator sa mai plateasca o data autorul.
Haoleu, ce se petrece insa daca vinzi capodoperele muzicale ale zilei de azi, ori copii ale unor marete blockbusteruri.
Sa zic ca aveam nevoie de un cd cu Windows XP zilele trecute?
Mor de foame Microsoftul si Hollywoodul, mai nene, din cauza pirateriei?! Sau poate ca avem de-a face cu o industrie care profita din plin de drepturi supraestimate si de un monopol de conjunctura?

Nu fac apologia pirateriei. E (oarecum) departe de mine ideea de a lauda "piratii". Dar cred ca ar trebui sa invatam sa ne constientizam drepturile si sa reactionam cand acestea ne sunt in orice fel ingradite si sa-i lasam pe altii sa decida pentru noi doar atata timp cat deciziile luate servesc interesele celor mai multi dintre noi si nu ale unei elite - oricare ar fi aceasta. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.