Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

joi, 9 februarie 2012

Regretele de la capatul drumului

Socrate, Platon,ori poate Aristotel, sau un alt grec cu preocupari abstracte zicea ca nu poti sa stii ca esti fericit, poti doar sa constientizezi ca ai fost. Si cel mai clar afli asta la capat de drum, in pragul mortii, cand privindu-ti inapoi intreaga viata, poti spune: Da nene, a meritat traita! Si-as mai trai-o o data, la fel!

O asistenta medicala pe nume Bronnie Ware avea in ingrijire oameni pentru care medicina nu mai avea solutii si care erau trimisi acasa sa-si gasesca sfarsitul acolo, linistiti.
Ea a avut curiozitatea sa ii intrebe daca au regrete la sfarsit de drum; din raspunsurile aflate i-a iesit o lista de cinci regrete care se repetau foarte des.
Cand esti pe patul de moarte ceea ce cred altii despre tine si ceea ce tu crezi ca ar crede, nu mai conteaza. Singur, in fata acestui mare prag poti recunoaste mai sincer si mai detasat decat oricand ce impliniri si mai ales ce neimpliniri ai in suflet.

Cand am citit despre asta, inainte de a ajunge la lista, m-am intrebat (cum poate o faci si tu acum) care ar fi regretele mele, privind inapoi la viata pe care am dus-o pana in momentul de fata.
Funny (?), intr-o forma usor diferita, am "nimerit" doua dintre ele.
Lista acestor regrete de top ar fi asta:

1. Aş fi vrut să am curajul să-mi trăiesc viaţa după ceea ce simţeam eu, nu după ce aşteptau alţii de la mine. 

2. Aş fi vrut să nu fi muncit atât de mult. 

3. Aş fi vrut să am curajul să îmi exprim sentimentele. 

4. Aş fi vrut să fi păstrat legătura cu prietenii.

5. Aş fi vrut să îmi fi dat voie să fiu mai fericit.

Povestea lor pe scurt o gasiti aici si pe larg in aceasta carte.

Un comentariu:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.