Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

luni, 30 august 2010

Cum fac HDR?

Păi cum să fac ... uite aşa:
0. În primul rând, metoda se potriveşte pentru chestii care în fotografie ajung să aibă zone în care culoarea s-a pierdut devenind albe sau intunecoase, negre... stiti teoria, cred.
1. Primul lucru de făcut e o chestie pe care ăştia care se dau drept fotografi o numesc "bracketing". Adică ar trebui făcute două trei fotografii cu timp de expunere diferit.
Nikonul meu ştie asta, are buton pentru bracketing:
... şi ar trebui să obţinem trei poze cam aşa:
niciuna bună singură ... aşa că ... facem HDR.
Ah, mai e ceva. E foarte bine ca să nu mişcam aparatul când facem cele trei poze ... mda, uşor de zis, greu de făcut ... mai ales dintr-o barcă ... şi mai bătea şi vântul! Aşa că asta e marfa, cu ea defilăm mai departe.
2. Ne mai trebuie şi un program pentru făcut chestia asta.
Sunt două pe care le folosesc Photomatix şi Dynamic Photo HDR.
Primul nu merge în cazul de faţă, el face alinierea imaginilor automat şi doar dacă sunt diferenţe mici ... aşa că tot ce urmează se referă la Dynamic Photo HDR.
3. Încărcăm cele trei fotografii remarcabile:
4.Dacă nu ne-a tremurat mâna, sau am avut trepied ... nu ne-am dat în bărci sau alte asemenea, fotografiile o să se suprapună şi nu o să mai fie nevoie de aliniere.
Dacă e nevoie de aliniere, avem taste cu săgeţi, buton de add pin şi răbdare, că doar noi suntem autorii tremurători.
ok şi apoi ...
5. Avem o imagine HDR. Nu prea avem ce face cu ea acum. Aşa că mergem mai departe şi facem tone mapping:
... butoane, chestii, ne jucăm cu ele până ne place ce iese ... oh, nu trebuia să scriu asta, trebuia să mă dau şi eu a fi abil cunoscător al tehnicii ...
Bun, ne place, process&edit ... programul îşi face treaba, nu ne mai rămâne decât să salvăm:
De unde am început şi unde am ajuns ... puse împreună ar fi aşa:
iar rezultatul este acesta:
Sper să fi fost clar...

Ce zici fanatico?

5 comentarii:

  1. zic multumesc! :)

    si spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. in general nici mie, dar procedeul asa cum l-ai descris e bun :) de invatat pentru cine nu stie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Desi cunosc procedeul consider articolul foarte bun, de altfel imi place blogul tau. Il voi mai vizita.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.