Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

marți, 5 octombrie 2010

Praf in ... ochi!

Poveste pentru fotografi (cei ce vor poze cu ăla micu să meargă un pic mai jos pe pagina asta): 
Am un obiectiv care avea ceva praf inlauntru. Se vedea cu ochiul liber şi mai ales se vedea când puneam tuburile de extensie pentru macro care bagă câmpul de focus şi în obiectiv, unde poţi fotografia asta:
Oh my God!
M-am cutremurat când am văzut, dar având în vedere cât de "moca" mi-a venit obiectivul ăsta mi-am zis că asta e, până când praful ăsta mi-a stricat nişte poze de noapte făcute cu lumina din faţă.
Atunci mi-am zis că îl duc la curăţat - ajunge!
Am căutat pe net un loc bun pentru curăţare obiective foto Nikon ... am găsit Service-ul Nikon, un loc lăudat pentru calitatea serviciilor. Buun!
Am dat fuga la sediul lor ... fuga e un fel de a spune, acum e balamuc pe bulevardul Aerogării, cred că se construieşte autostrada suspendată a lui Oprescu sau ceva similar... nervi în trafic, ca să ieşi din turma de bizoni trebuie să fi un pic bizon şi tu etc.
Am lăsat obiectivul la curăţat - just for the record: curăţare suprafeţe optice costă 180 lei. Cam mult, dar fac oamenii treabă bună, deci ... să nu comentăm.
Peste câteva zile mă anunţă băieţii că e gata obiectivul.
Dau fuga (din nou) la sediul Skin, iau obiectivul şi înapoi la serviciu. Seara, acasă, mă uit prin obiectivul curăţat proaspăt şi văd o chestie ciudată ...(nu e pe senzor, o vedeam şi cu ochii şi se vede şi în poză, deci...)
Pun tuburile să văd mai bine şi trag poza asta:
şi încă vreo două similare cu praf încă interiorul proaspăt curăţat.
Oh!
Sun la service, îmi răspunde o domnişoară care-mi zice:
- Dar de ce nu l-aţi verificat la sediu?
Apoi mă cheamă a doua zi pentru remediere, dacă e cazul.
Din nou ..."fuga" ... prin Bucureşti ... la mama lui proces verbal, sediul Centrului de Service Nikon, deja plin de nervi.
Prezint obiectivul curat iar operatorul de la ghişeu zice:
- Păi şi de ce nu l-aţi verificat ieri, când l-aţi luat de la noi?
- De fraier!
Mi s-au aprins motoarele deja, vă daţi seama ...
Este chemat un alt personaj care vine la mine, îmi cere să îi arăt unde văd eu praf ... îmi dau jos ochelarii şi mă benoclez în obiectiv, văd praful şi îi indic domnului ...
- Deci înţeleg că nu aţi verificat ieri, la predare dacă e curat sau nu?!

- Deci înţeleg că nu l-aţi curăţat în cele trei zile cât a stat aici?!
Nu am auzit niciun fel de"ne cerem scuze etc" ... neah!
Fraier ai fost că nu te-ai uitat în obiectiv ... ce puii mei, voiai să ţi-l facem lună ...?
În concluzie, dragi cititori utilizatori de Nikon, verificaţi ce primiţi de la români ... nu se ştie niciodată dacă nu o să aveţi parte de puţin praf în ... ochi!


Nu am timp de un alt post ... repede poze cu vietatea noastră:

Hehe, ce ţeapă, acum când zâmbesc, are focusul în altă parte!

Hoa, hoa hoa! Vă daţi seama ce urmează, nu?!

Ooooooo! 50 mm  ... Obiectivul preferat al lui tati ...

6 comentarii:

  1. e si obiectivul meu preferat ;)
    sa va taraiasca!

    RăspundețiȘtergere
  2. Le-as fi dat numai cu aparatul ala in cap...
    Nasicul e un dulce!

    RăspundețiȘtergere
  3. trebuia sa le spui ca faci macro - in cazuri din astea se feresc sa stranute deasupra lentilelor :) de aia se numeste Nikon Romania si nu Nikon Japan.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa e cu Skin-ul...Predomina o legea a junglei in acea cladire,ca sa ma exprim elegant...Nu numai ca scriu in fise ca au efectuat operatiuni pe care nu le pot face la Bucuresti,ci numai in Germania,dar au tupeul fantasctic sa sustina ca produsul pe care l-au remediat este in standarde,cu toate ca le demonstrezi practic ca bat campii,chiar si acolo,la ei la delivery.Personal am patit sa-mi strice mai rau un produs,iar seful de service sustine ca acum,dupa remediere produsul este in standardele Nikon si inainte,cand eram multumit,avea probleme.Alta problema cu care se confrunta service-ul Skin este aceea ca,daca duci un produs cu acelasi defect de mai multe ori,obtii rezultate diferite,dar subliniez,produsul este in standard de fiecare data!
    Din pacate nikonistii nu au alta solutie,trebuia sa se inarmeze cu mult calm odata intrati pe usile service-ului Skin de pe ocna sibiului.
    Asadar,ganditi-va foarte bine inainte de a trimite un produs la Skin,pentru a se intervenii asupra lui!Am constatat ca produsele cu abateri mari,de calibrare de exemplu,le rezolva,sau le aduce aproape de "o",dar cele cu micro abateri,dar care fac probleme in fotografia reala,le strica mai rau.
    Stima nikonistilor si mult noroc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Okei si unde pot curata un obiectiv cu praf la interior? Dupa ce am citit aici Skin nu o sa atinga nimic de la mine. Sunt din Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
  6. tot skinul ramane de ales. numai sa fii atent.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.