Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

vineri, 22 iulie 2011

Face a book

Primul film titrat pe care l-am vazut la cinematograful din oras era despre o fiinta numita Veti. Fiind inca in clasa intai, eram foarte incantat ca m-am descurcat cat de cat sa inteleg ce era titrat pe ecran.
In drum spre casa am inceput sa comentez cu taica-meu filmul - Veti in sus , Veti in jos.
Si tata a inceput sa rada: "Bai nu e VETI este IETI!"
Ei na, cum sa fie Ieti ...?!
Si mi-a zis ceva cu i grec, ca V cu coada este Y.
A doua zi am cascat gura revoltat la afisul cu "Veti, omul zapezilor" ... ce idioti grecii astia - e clar ca e V!

Prima carte pe care am citit-o, ignorand Abecedarul, a fost Cei trei muschetari a lui Dumas. Tot in clasa intai.
Nu mai stiu de ce am ales sa o citesc ...  mi-o laudase tata probabil.
Dumas e de admirat pentru extraordinarul sau talent de a evoca imagini vii in cuvinte - a fost ca un film aceasta prima lectura. Si dupa ea, am fost in mod constant dezamagit de faptul ca toate ecranizarile pe care le-am vazut nu au fost la inaltimea "filmului" vazut de mine prima data, cand am citit cartea.
Si aici am avut parte de incurcaturi - de ce D'Artagnan se citeste Dartanian - asa zicea tata. Si francejii astia sunt zapaciti, una scriu si alta citesc.
Hehe, multa vreme Richelieu a fost Richeleu si nu Rişelieu.

Dupa muschetari am trecut o vreme si la povesti, cum era normal.
In clasa a patra deja nu mai aveam nimic serios de citit in biblioteca de acasa. Si am descoperit ca la etajul doi in scoala mea era o biblioteca, mica dar plina de carti.
Cum nu se imprumutau carti decat celor din gimnaziu, am rugat-o pe tovarasa sa-mi puna o pila. A mers cu mine sa gireze ca sunt om serios.
Bibliotecara m-am intrebat ce vreau sa citesc ... Julesverne am zis. C'mon, cum sa-i zica Jul Vern?!
Citisem deja Steaua Sudului si Tinutul blanurilor dar stiam ca are carti mult mai bune.
Si uite asa am inceput sa devorez biblioteca scolara.
Odata am luat o carte - parca Ivanhoe (alt nume ciudat ... Aivanhu? De unde si pana unde ?! Poreclisem administratorul ivanhoe - citit asa cum se scrie .. hehe!) - si am adus-o a doua zi.
Bibliotecara nu m-a crezut ca am citit-o intr-o zi si m-a pus sa-i povestesc despre ce e vorba in carte. M-am descurcat foarte bine se pare, ca mi-a dat Rob Roy de acelasi autor - care m-a plictisit rau de tot ...
Povestesc astea ca sa intelegeti de unde vin -6 dioptrii la lentilele ce le port pe nas.

Si-n liceu am continuat sa devorez cu acelasi elan.
Apoi a venit facultatea si brusc ritmul lecturii s-a incetinit.

In anul III de facultate, in sesiunea de vara, m-am dus sa invat pentru un examen in Cismigiu.
Langa mine s-a asezat un veteran de razboi care a intret in vorba cu mine.
Mi-a povestit ca a fost prizonier la nemti, ca a invatat in captivitate sa repare masini de cusut, ca Antonescu era baiat bun ... nu mi-a zis ca regele Mihai a fost un tradator cum pretind alcoolicii in zilele astea.
Ei si uite asa, tot trancanind de una de alta, mosulica imi zice la un moment dat:
Mai eu am vazut multi tineri, cu multi studenti am stat de vorba ... inculti ca cei la Constructii nu am intalnit!
Nici acum nu stiu daca asta era o concluzie trasa si din dialogul cu mine ...
Am incercat sa justific cumva incultura de care zicea tataie prin prisma exeprientei personale - de prin anul II nu prea am mai avut timp de citit povesti pentru ca imi lua mult timp invatatul, proiectele etc.

Foamea de carte a ramas mereu in mine ... Dar multa vreme nu prea i-am dat satisfactie - am vreo zece carti incepute si neterminate, sau citite pe sarite.
De la un moment dat am trecut la carti audio - asa am "auzit" de bomba de aur a lui Cartarescu si de cum si-a aflat Viktor Frankl sensul vietii in lagar.
Ca un harciog am strans sute - poate mii - de carti de pe internet. Cateva zeci le-am si printat, legat si citit ... majoritatea sunt uitate undeva prin casa, trase pe dvd-uri.
Asta pana acum, cand fata mea mi-a luat cadou de ziua mea - anticipat - un Kindle ... Eu am zis Kinder ea a inteles Kindle! Femeile asta, ce bine incurca ele lucrurile!
Cum ce e ala Kindle?
Asta:
E o chestie prea simpla ca sa poti face altceva cu ea in afara de a citi. Dar de citit citesti ca de pe hartie ...
Asa ca, mi-am aruncat pe el cateva zeci de carti si ... am iesit de aici!

3 comentarii:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.