Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

duminică, 26 septembrie 2010

Bebelplatz

Acolo unde ard cărţi, vor arde oameni.
Am coborât din greşeală la o altă staţie de metrou şi am ajuns în Bebelplatz - locul unde fanaticii nazişti au ars cărţi, mii de cărţi, ca antrenament pentru ce a urmat.




Un bun loc de meditaţie la beneficele rezultate ale fanatismului de orice fel, ale îngustelii minţii ce te face să crezi că ajunge cât cunoşti, că e mai bine să crezi şi să nu cercetezi, că e mai bine să urmezi orbeşte pe un altul, că ajunge o singura carte (care se numeşte Mein Kampf sau oricum altcumva) ... cum bine zicea Papa Benedict: Ştiinţa nu poate explica sensul vieţii ... iar credinţa aduce luminarea minţii şi ne-a ţinut două mii de ani în întuneric, timp în care am ars pe rug vrăjitorii care ziceau că pământul e rotund ... sau alte prostii ştiinţifice similare. Hai că mă apucă fanatismul anti-religios ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.