Nunumai

Salut! Din septembrie 2012 m-am mutat. Vă aștept pe nunumaifotografii.ro

miercuri, 26 mai 2010

Fascinatia pustniciei

Meteora e un loc frumos si - dupa cum spuneam mai devreme - e de inteles de ce au ales pustnicii din trecut sa caute aici drmul catre Dumnezeu.
S-au construit manastiri pe varf de stanca ... s-au pastrat sase pana acum - renovate si vizitabile:
- Manastirea Sfantul Stefan
- Manastirea Sfanta Treime
Iar sus, la manastire ajungeai in acele vremuri ridicat cu o funie ... care se inlocuia atunci cand Bunul Dumnezeu considera ca e necesar, adica dupa ce se rupea.
Cred ca era tare interesant sa vizitezi atunci manastirile ...
Iata calea de acces:

Eh, acum ne-am boierit, s-au sapat trepte, ca am facut burtica si e mai greu cu sfoara ... Dar tot nu-i usor, aici sunt vreo 100 de trepte.
Nu, nu-mi amintesc sa fi vazut calugari burtosi ... ah, de fapt nu-mi amintesc sa fi vazut calugari.
Aaa! E si teleferic, desigur ... doar pentru mancare insa, nu visati!
- Manastirea Rusanou
- Manastirea Varlaam
Eh, aici l-am urcat si pe bebe ...
desi a fost de urcat mai nene ...

...cica are manastirea muzeu - mda, o camaruta cu trei oale si in rest suveniruri . Dar ce credeti, ne-au pacalit doar pe noi?
Multumiri lu' nenea cu parul alb ... Fata/mamica isi uitase aparatul pe acolo si nenea l-a gasit.
Iarasi poarta de acces:
- Manastirea Marele Meteoron
Aici ni s-a parut mai greu de urcat, dar cred ca ne-am inselat ... am zis sa nu mai plimbam bebele si pe la ea. Am facut insa un timelapse
- Manastirea Sfantul Nicolae Anapausas
Dar cui ii place la manastire ... ce pustnicie e aia?
Mai sunt locuri unde sa te poti ascunde ... Vedeti aici unul?
M-am dus aproape ... Da dom'le, s-a stat acolo.
Dupa ce am vazut acest colt de rai care este Meteora ne intrebam oare de ce fugeau de lume pustnicii de atunci?
Pai in comparatie cu balamucul de acum, in urma cu o mie de ani era pustiu, liniste si pace oriunde ...
Acum, mai mult decat atunci, omul are nevoie de astfel de locuri in care sa fuga de lumea dezlantuita, nu doar pentru a le vizita in goana ci pentru a se opri un pic macar din nebunia vietii...

2 comentarii:

  1. Wow...ce frumos, chiar fascinant! Ma bate gandul sa ma retrag pe-acolo. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb..pe 07.07.2010...plec si eu in Corfu..am citit descrierile tare pe forum si de acolo am ajuns pe blogul tau pe care ma uit de 3 zile intruna si il arat la toata lumea!!! Impresionant, bravo...privesc fotografiile tale si reusesc sa ma detasez de toate si sa observ ceea ce uitam mai mereu..cat de frumoasa e lumea in care traim..

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.